Bedrijven hebben steeds vaker social media accounts waarop ze berichten plaatsen. Dit heeft uiteraard een reden. Die bedrijven hebben door dat het hebben van goede social media kanalen, enorm nuttig kan zijn voor een bedrijf. Maar waarom is het hebben van social media accounts nou zo enorm waardevol voor bedrijven? En is het voor jouw bedrijf ook interessant om mee te beginnen?
1. Je kunt snel naamsbekendheid opbouwen
Social media is dé manier om snel naamsbekendheid op te bouwen. Wees actief op social media en post content waar je doelgroep op zit te wachten. Vaak zit hier een hele contentstrategie achter. Als je dit regelmatig doet en je goede berichte post, zul je jouw doelgroep binnen no-time bereiken.
2. Je bouwt vertrouwen op
Als jij al 5x een bericht of reclame hebt gezien van een bedrijf, zal je deze veel eerder kiezen of vertrouwen, dan een bedrijf die je voor het eerst voorbij ziet komen. Daarnaast komt een bedrijf met een vol en goed bijgehouden social media account erg professioneel en vertrouwd over.
Bedenk het zelf maar eens: Zou je eerder een product of dienst afnemen van een bedrijf die helemaal geen social media accounts heeft of van een bedrijf die wel een social media account heeft waar regelmatig leuke content op gepost wordt en die er verzorgd uitziet?
En zo denken andere mensen er ook over.
3. Je kunt een band creëren met je volgers
Via je social media kanalen kun je in contact komen met je volgers en een band creëren. Community bouwen wordt steeds belangrijker voor bedrijven. Een actief social media account is daarin essentieel. Je geeft volgers zo het gevoel dat ze onderdeel zijn van een groter geheel, waar wij mensen een zwak voor hebben. Daarnaast kun je in gesprek gaan met je volgers en kunnen zij zich gehoord voelen door je bedrijf.
4. Je kunt het ‘dna’ van je bedrijf goed tot uiting brengen
Social media is ook dé manier om het ‘dna’ van je bedrijf te uiten. Oftewel, waar je bedrijf voor staat. Op je website zal je toch meer ingaan over je diensten en andere informatie, maar social media geeft de gelegenheid om verder te vertellen over je normen, waarden en doelen.
Door regelmatig te posten over je doelen of door een bepaalde manier van schrijven, kun je jouw dna overbrengen op je volgers. Je creëert een vertrouwd gevoel, alsof je volgers jouw bedrijf van binnen en van buiten kennen. En alsof ze een diepere connectie hebben met jouw bedrijf of jouw visie.
5. Je bevordert website verkeer
Via je social media kanalen kan je ook je website verkeer bevorderen. Door linkjes naar je website te zetten in je post of op je social media pagina. Of je verwijst in je social media bericht naar een blog die op je website staat. Gebruik dus ook zeker social media om meer website bezoekers te krijgen!
Schrijf goede social media content
Dit alles lukt natuurlijk alleen, wanneer jij goede content deelt op je social media kanalen. Je wilt je doelgroep namelijk wel op een goede manier aanspreken. Ik heb een aparte blog geschreven over: 9 tips voor het schrijven van goede social media berichten, lees deze zeker door wanneer je actief wilt gaan zijn op social media!