Waarom is het hebben van een blog interessant voor je bedrijf?

Heb je een bedrijf en vraag je je af of het hebben van een blog interessant is? Wat de meerwaarde is van een blog op je website? En of dit iets is voor jouw bedrijf? Dan ben je aan het goede adres! In dit artikel ga ik je uitleggen wat een blog voor jouw bedrijf kan betekenen en waarom je zeker een blogpagina op je website wilt hebben!

Je krijgt meer bezoekers op je website

Laten we meteen beginnen met misschien wel de belangrijkste reden: een blog zorgt voor meer bezoekers op je website. En bezoekers zijn potentiële klanten.

Elke blog die jij upload, is namelijk weer een extra pagina waarop je gevonden kan worden door potentiële klanten. Je blogs bevatten namelijk zoekwoorden waarop je nu gevonden kunt worden (ga ik zo verder over).

En elke blog die je upload zorgt dat alle pagina’s van je website hoger komen in Google. Dit komt omdat Google je website belangrijker gaat vinden als je meer content deelt (in de vorm van blogs dus). Content is namelijk een hele belangrijk factor in SEO.

Je wordt op meer zoekwoorden gevonden

Als jij regelmatig blogs op je website plaatst, deel je meer content. Deze content bevatten zoekwoorden, waarop jij gevonden kan worden.

Stel je bent een bouwbedrijf. Als je geen blogs op je website hebt, word je misschien alleen gevonden op “bouwbedrijf” of “bouwbedrijf ‘woonplaats'”.

Maar als je ook blogs op je website hebt staan over: isolatiemateriaal, dakkapellen, hamers, etc. Dan word je ook op die zoekwoorden gevonden.

Als iemand nu op Google zoekt: isolatie laten plaatsen ‘woonplaats’, dan kom jij in de Google-zoekresultaten. Doordat je een blog hebt geschreven over dat onderwerp.

Als je deze niet geschreven had, was je bedrijf misschien helemaal niet in de zoekresultaten voorgekomen bij die zoekopdracht.

Al je webpagina’s komen hoger in de Google-zoekresultaten

Door het plaatsen van blogs krijgen alle pagina’s op je website een ‘boost’. Hoe meer blogs en dus hoe meer WAARDEVOLLE content er op een website staat, hoe belangrijker Google vindt dat je website is. Content is namelijk een enorm belangrijk onderdeel van SEO. Dit is niet helemaal 1:1 zo, dat je meteen bovenaan komt te staan als je veel blogs upload, maar het helpt zeker.

Je straalt hierdoor kennis, expertise en vertrouwen uit naar Google. En Google wil haar gebruikers de beste informatie en ervaring geven. Dus als Google jouw website als vertrouwd en waardevol ervaart, zal je hoger staan in de Google-zoekresultaten. Omdat Google dus denkt dat de bezoeker blij zal zijn met jouw website en jouw informatie.

Door het hebben van blogs op je website, gaat Google je website (over het algemeen) belangrijker vinden, waardoor al je pagina’s hoger zullen komen in de Google-zoekresultaten.

Hoe schrijf je blogs die bovenaan komen te staan in Google?

Je straalt expertise en vertrouwen uit naar bezoekers

Ik gaf bij het vorige punt al aan dat je vertrouwen en expertise uitstraalt naar Google als je veel waardevolle content deelt, maar dit doe je natuurlijk ook naar de bezoekers toe. Een website die allemaal nuttige blogs heeft over bepaalde onderwerpen komt vertrouwt over en laat expertise zien. En bezoekers zullen eerder een product of dienst kopen van een bedrijf die er vertrouwd uitziet en die laat zien dat ze kennis hebben van hun branche.

Oftewel, wil jij via je website meer bezoekers en (potentiële) klanten aantrekken? Start een blog!

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *