Als jij als bedrijf zijnde communiceert naar de buitenwereld, gaat dit vaak door middel van tekst. Tekst is een veel voorkomend en enorm belangrijke vorm van communicatie en marketing. Het is dus enorm belangrijk dat deze teksten goed geschreven zijn. Of je tekst goed of slecht geschreven is, kan letterlijk bepalen of je wel of geen klanten krijgt. Of je mooie resultaten behaalt of dat je resultaten tegen gaan vallen. Je teksten zijn dus echt belangrijk!
Waarom goed geschreven teksten zó belangrijk zijn voor je bedrijf
Het belang van goed geschreven teksten is groter dan je denkt. Wij mensen krijgen namelijk zoveel informatie op ons af, dat onze hersenen snel vol raken. Hierdoor worden we enorm selectief in de informatie die we tot ons nemen. Om op te vallen in de menigte en te zorgen dat lezers jouw teksten wel tot zich nemen, is het hebben van goede tekst essentieel.
Als een lezer een folder krijgt met daarin 10 advertenties, leest hij er misschien 3. De lezer bepaalt onder andere aan de hand van de tekst welke advertenties die gaat lezen. Een lekker lezende en interessante tekst zal ervoor zorgen dat hij jouw tekst kiest en ook daadwerkelijk helemaal leest.
Daarnaast straalt een goede tekst ook een stukje professionaliteit en vertrouwen uit. Een bedrijf met goede teksten die lekker lezen, komt veel beter over dan een bedrijf die teksten verspreid die gewoon niet lekker lezen.
De invloed van goed geschreven teksten
Goede teksten zorgen voor goede resultaten.
- Een goed geschreven blog (die ook SEO geoptimaliseerd is) scoort beter dan een blog die je snel in elkaar flanst.
- Een sterk geschreven verkooptekst in een verkoopbrief, flyer, email, etc. zal meer verkopen dan een simpele tekst die totaal niet wervend geschreven is.
- Webteksten die aansluiten bij het bedrijf, die rekening houden met SEO en die lekker lezen, zullen betere resultaten halen dan een moeilijk en slecht geschreven tekst.
- Teksten die geschreven zijn met de doelgroep en de huisstijl van het bedrijf in gedachten, scoren altijd beter dan een tekst die totaal niet past bij het bedrijf of de doelgroep.
Je begrijpt het idee nu hopelijk wel.
Een goede tekst betekent dus goede communicatie/marketing. En we weten allemaal hoe belangrijk goede communicatie en goede marketing is voor bedrijven…