Copywriting
“Maak je jongensdroom waar en word voor één dag een echte brandweerman. We nemen je in ons museum mee in het hectische maar avontuurlijke leven van een dappere brandweerman. Ontdek de technische snufjes van een brandweerauto, leer vuur blussen of glij langs een echte brandweerpaal. Wacht niet te lang, trek je brandweerpak aan en blussen maar!”
Nou, klinkt dit niet als iets wat je graag wilt doen??? Dit is de kracht van sterk geschreven ‘copy’.
Wat valt hier allemaal onder
Copywriting is eigenlijk een heel breed begrip en bestaat uit veel verschillende soorten tekst. In de basis valt elke tekst die geschreven is met een marketing doeleinde, onder copywriting. Denk dus aan:
- Webteksten (deze valt een beetje onder beide)
- Verkoopteksten in een brochure
- Citymarketing
- Advertenties
- Verkoopteksten op een flyer
- Sales pagina’s
- Landingspagina’s
- Social media berichten
- Reclame’s
- Verkoopbrieven
- Verkoop e-mails
En ik zal er vast nog een paar vergeten zijn.
Copywriter inhuren
Omdat het schrijven van sterke copy niet voor iedereen weg is gelegd, besteden bedrijven dit vaak uit. Het schrijven van een ‘gewone’ tekst is al niet iedereen zijn pakkie-an, maar een succesvolle verkooptekst schrijven is nog weer een hele andere koek. Want wat zijn jouw USP’s? Hoe speel je in op de gedachten, gevoelens en emoties van de lezer? Wat is je ’tone of voice’? Welke ‘Call-To-Actions’ voeg je toe in je tekst? En welke slimme marketing trucjes kun je gebruiken om jouw doelgroep te beïnvloeden?
En zelfs als je op deze vragen wel de antwoorden hebt, moet je nog steeds een tekst schrijven die ook fijn te lezen is. Want niemand leest een tekst die gewoon niet lekker loopt.
Wil je hier niet zelf mee hoeven stoeien en wil je er zeker van zijn dat je tekst alle belangrijke elementen bevat? Dan kun je je verkooptekst uitbesteden aan een copywriter. Stuur me een berichtje en we gaan samen kijken hoe we jouw bedrijf een boost kunnen geven met ijzersterkte copy.